Επιλογή Σελίδας

Υλοποιήθηκε στις 26 Μαρτίου 2024 η ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη του 3ου Γυμνασίου Βέροιας στο ΚΕ.ΠΕ.Α Έδεσσας, (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Βιώσιμος Τουρισμός».

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με περιήγηση στις ανθισμένες ροδακινιές και στην περιοχή των τάφων του αρχαιολογικού χώρου της Μίεζας.

Στη συνέχεια και στην περιοχή του Λουτρακίου Αριδαίας, οι μαθητές παρακολούθησαν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που οργάνωσαν οι συναδέλφους του ΚΕΠΕΑ με τίτλο «ΛΟΥΤΡΑ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΠΟΖΑΡ». Μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας και γνώσεων, οι μαθητές σε ομάδες (Νερό – Φωτιά) και έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό (πυξίδα, θερμόμετρα, χημικά αντιδραστήρια, φύλλα εργασίας, μεγεθυντικούς φακούς κ.λπ.), εξέδραμαν ως πεζοπόροι στο  φαράγγι των Λουτρών Λουτρακίου – Πόζαρ. Η προσέγγιση της περιοχής έγινε βιωματικά με ενεργή συμμετοχή όλων των αισθήσεων.

Τα παιδιά σε κλίμα ομαδικότητας, συνεργασίας, υπευθυνότητας και μεθοδικότητας:

  • Έμαθαν για την ιστορία της περιοχής και των λουτρών από την αρχαιότητα έως σήμερα (ΙΣΤΟΡΙΑ)
  • κατάφεραν να ανακαλύψουν ποια ζώα ζούσαν και ζουν στην περιοχή (ΖΩΟΛΟΓΙΑ),
  • προσπάθησαν να εκφραστούν αναπαριστώντας τη μορφή του ζώου (Λύγκας) με landart, σκηνές από τις συνήθειες του ζώου με παντομίμα ή τη δημιουργία παγωμένων εικόνων (ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ).
  • να δουν τον μικρόκοσμο του φαραγγιού με τη βοήθεια μεγεθυντικών φακών (φύλλα, κορμοί δέντρων έντομα) (ΦΥΤΟΛΟΓΙΑ),
  • να αναγνωρίζουν φυτά της περιοχής χρησιμοποιώντας την εφαρμογή plantnet και να δημιουργήσουν φυτολόγιο (ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ), (ΦΥΤΟΛΟΓΙΑ),
  • να μετρήσουν και να βρουν τις διαφορές μεταξύ ζεστού και κρύου νερού στην περιεκτικότητά τους σε άλατα, στη θερμοκρασία, στο PH, και στην ποσότητα περιεκτικότητας σε  διαλυμένο οξυγόνο (ΒΙΟΛΟΓΙΑ).
  • να παρατηρήσουν και να ακούσουν τους ήχους του δάσους και του νερού και συνειδητοποίησαν πως η έκθεση και η άσκηση στο φυσικό περιβάλλον και ο χρόνος που περνάμε στη φύση αυξάνει τα θετικά συναισθήματα για την ενσυναίσθηση, τη φιλία, τη στοργικότητα, τη χαρά και το παιχνίδι, μειώνει το θυμό και την επιθετικότητα, μειώνει το άγχος και αυξάνει το αίσθημα ενέργειας (ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ).

Επιπλέον, μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ευεργετική επίδραση των ιαματικών λουτρών στην ψυχή και το σώμα του ανθρώπου, βουτώντας σε μία από τις θερμές πηγές, βιώνοντας μια εναλλακτική μορφή ξεκούρασης και χαλάρωσης, αναζωογόνησης και ευεξίας, μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, του ιαματικού τουρισμού.

Στο τέλος, οι ομάδες αντάλλαξαν τα συμπεράσματα της εξερεύνησής τους,  σύγκριναν, συσκέφθηκαν, εξήγαγαν πολύτιμα συμπεράσματα σχετικά με την περιοχή και τη βιωσιμότητά της και τελικά κατέκτησαν την έννοια της ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ.